De Betteld

Blog: Gerhard Hobelman

7 okt 2011 - The Nameless, Faceless, Placeless


Deel deze blog op:     

Veel mensen verwachten op basis van de bijbelse boodschap in de laatste dagen een hele grote opwekking. De bijbel geeft daar ook alle aanleiding toe. De eerste komst van Jezus kwam volledig overeen met de parallellen van de voorjaarsfeesten voor Israël. Pesach wat begon in Egypte wordt pasen, maar ook de parallellen met Hemelvaart en Pinksteren zijn net zo duidelijk als u dit alles bestudeert.

De najaarsfeesten komen in alles overeen met de tweede komst van Jezus. Het kenmerk daarvan is het oogstfeest. Als de late regen valt en de Heilige Geest alle christenen opwekt tot passie voor de komende bruid, dan zal de kerk op z’n krachtigst zijn.

In 1999 ontstonden wereldwijd 4 grote gebedsbewegingen. De leiders hiervan zijn een soort Johannes de dopers die de tweede komst van Jezus aankondigen. De hele kerk zal hiervan doordrongen worden, ik hoop een miljard mensen wereldwijd.

De grote oogst zal niet komen door de bediening van grote leider X of de beweging of bediening van belangrijke organisatie Y. Alles lijkt er op dat de Heilige Geest de hele kerk in vuur en vlam zet en er staat een grote groep op zonder naam, zonder gezicht, zonder plaats. In elke vezel van hun lijf houden ze van Jezus en uit alle tekenen begrijpen ze dat Jezus nu snel zal terug keren. ALLES wordt relatief, als Jezus terug komt maakt in feite niets meer uit, behalve HEM te kennen. De bijbel leert dat in de druk van die tijd velen hun leven zullen geven. Dit wordt genoemd de grote schare die niemand tellen kan. Waarschijnlijk brengen een miljard christenen een paar miljard anderen tot Jezus.

Laten we dus ophouden om ons eigen koninkrijk te bouwen met heel veel moeite. De sleutel ligt in geven, in samenwerken met elkaar, in dienen, in persoonlijke toewijding van elk kind van God. Hoeveel geestelijke energie verspillen we door alles in ONZE bediening te willen doen? God doet het altijd weer, Hij gebruikt het zwakke, het onverwachte. Mooi He?

Meer blogs van Gerhard Hobelman:
Gerhard Hobelman
6
jul

Gerhard Hobelman:

God will make a way

Toen ik onlangs in het buitenland was hoorde ik een ringtone van de persoon die mij begeleidde; "God will make a way, where there seems to be no way". Ik blijf die Engelse oorspronkelijk tekst toch mooier vinden! Hij creëert een weg waar het lijkt dat er geen weg is. Iedere keer kijk ...
Lees verder
Gerhard Hobelman
3
jan

Gerhard Hobelman:

Het vervullen van de grote opdracht

In november ging ik met Steve Ashworth van Jeugd met een Opdracht naar Los Angeles naar de conferentie "The Call2All. Dit was levensveranderd. Alle grotere zendingsorganisaties werken met elkaar samen om de grote opdracht te vervullen. Door het gemak van reizen in deze tijd en door het gemak in ...
Lees verder
Gerhard Hobelman
9
sep

Gerhard Hobelman:

De structuur van de kerk

In de loop van de tijd heeft de kerk een heleboel vormen gehad. Het begon zoals we lezen in Handelingen twee. Daarna ontstonden de vormen van de oosters orthodoxe kerken en de bij ons bekende katholieke kerk. Vanuit de reformatie ontstonden de protestante stromingen en daaruit groeide de evangelisch ...
Lees verder
Gerhard Hobelman
12
aug

Gerhard Hobelman:

Elke dag dichter bij het goddelijke einddoel

Het plan van God gaat recht op z’n doel af. Elke dag komen we een dag dichter bij Gods einddoel. Ik hou niet zo van discussie over eindtijd scenario’s. Toch is het goed te weten dat de bijbel vol staat over de tweede komst van Jezus en dat in feite profetisch gezien weinig deze komst nog ...
Lees verder
BN-Bloggers
Sonja de GraaffEvert ten HamGerhard HobelmanSharon Kips
#
Martin KoornstraElise MannahSonja SilvaArie Slob
#
Ron van der SpoelGerald TroostDolf van de VegteJoke Verweerd
#
Ruurd Walinga
Partners
Logo Gospel.nl Logo ChristianMatch Logo Voorkeur.nu Logo Provident
© Copyright 1997 - 2018 OneWay.nl - Alle rechten voorbehouden     Privacy | Voorwaarden
Realisatie: Provident BV